Hoe werkt het - nadere toelichting

Brief en formulier
Wij willen u vragen ook dit jaar weer mee te doen. Op de achterzijde van de brief die u eind maart / begin april ontvangt, ziet u een overzicht van alle goede doelen die u om een donatie vragen. We collecteren nu voor 18 goede doelen.

Hoe geeft u aan wat u wilt doneren?
Als u niet digitaal/online wilt doneren, dan
noteert u op het formulier achter het goede doel het bedrag dat u wilt geven. 
Dat hoeft niet voor elk doel hetzelfde bedrag te zijn.
Bedenk gewoon wat u zou geven als er nu iemand aan de deur staat met een collectebus.
Nadat u alles ingevuld heeft, telt u de bedragen bij elkaar op en zet de uitkomst in de kolom totaal.

Hierna doet u deze brief samen met dit bedrag contant in de envelop en plakt u de envelop dicht.
U hoeft geen naam te zetten op de lijst of envelop. Uw bijdrage blijft anoniem.

U kunt ook de machtiging invullen en in de envelop doen. Op deze manier is het niet anoniem, maar wél aftrekbaar van de belasting.

Via betaalverzoek *)
Sinds 2020 (begin Covid19) hebben we een nieuwe mogelijkheid om via betaalverzoek-QR-code te doneren. Ook kon u met een gewone bankoverschrijving doneren. 
We stimuleerden wel om het formulier zelf in te leveren. 
Deze mogelijkheid hebben we ook dit jaar, naast dat we formulieren wel ook zullen gaan ophalen.

Ook digitaal / online doneren. 
U kunt ook doneren door het formulier in te vullen via onze website.
Dit is nieuw sinds het voorjaar 2023. Dat kan op de computer of via een smartphone of tablet. Klik op de botton hieronder. 

Gebruik de schuifbalk of (bij grotere bedragen per doel) vul met cijfertoetsen een bedrag in.

Doneer online met invullen voorkeur 

Als u het aan anderen wilt aanbevelen: laat degene daarvoor naar de website www.goededoelenboxmeer.nl gaan of de website-QR-code laten scannen. 

Niet thuis als de vrijwilliger komt?
Mochten de vrijwilligers u niet thuis treffen, kunt u de brief inleveren bij een van de adressen op de achterzijde van de envelop. 

Bij voorbaat dank voor uw donatie 

*) Melding "Dit betaalverzoek is al eens betaald"

Elk jaar gebruiken we een andere/nieuwe Betaalverzoek-QR-code. Toch kunt u mogelijk de melding krijgen dat al eens eerder betaald is.
Die melding krijgt u als u met bijvoorbeeld uw mobiele telefoon al eerder dat jaar een donatie heeft gedaan. Dus het betreft géén fout in het betaalverzoek.
Vaker dan een keer in een jaar een donatie doen mag natuurlijk altijd, maar het is maar dat u het weet.